poniedziałek, 12 lutego 2018

Dlaczego zdecydowałam się na założenie bloga?



 Do tej pory myślałam, że prowadzenie bloga, pisanie o sobie i o swoich bliskich publicznie to wkraczanie do prywatności, której nie chciałam pokazywać. 
Ostatnio, w moim życiu zaszły ogromne zmiany. Chciałabym dzielić się z wami tym co mnie cieszy, ciekawi, martwi i inspiruje. Mam nadzieję, wielką nadzieję na nawiązanie kontaktów w wielkiej Rodzinie Matek i Kobiet, której częścią się czuję. Nie będzie to jednak kolejny paretingowy blog. Chciałabym żeby się wyróżniał i nie ograniczał do oklepanych tematów, na już istniejących i tych blogach, które wyrastają jak grzyby po deszczu. Jesteście ciekawi co tu znajdziecie? Zapraszam do dalszej lektury.

Kim jestem i skąd się tu wzięłam? 

Nazywam się Iwona Świder. Jestem pedagogiem, nauczycielem przedszkola, klas I-III,
oraz nauczycielem rytmiki i muzyki. W zawodzie pracowałam kilka lat. Było to dla mnie wyjątkowe doświadczenie i niezła szkoła życia.
Obecnie jestem pełnoetatową Żoną i Matką dwójki cudownych Dzieciaków. Rocznej Ani
i trzyletniego Jasia. Kocham moment w którym się znajduję, celebruję każdą chwilę spędzoną z Dziećmi, bo wiem, że okres w którym obecnie się znajdujemy kiedyś minie, pryśnie, jak uwielbiana przez moje i Wasze Dzieci tęczowa bańka mydlana. Tak jak Wy jestem tylko, albo aż Kobietą. Mam swoje nadzieje, pragnienia, lepsze i gorsze dni. Czasami radzę sobie z nimi lepiej, czasami gorzej. Dopiero niedawno dotarło do mnie, że to co kotłuje się we mnie, w moim wnętrzu, w mojej głowie, a nawet w sercu dotyczy wielu Kobiet. Nie jestem odosobniona w swoich lękach, ciągłych wyrzutach sumienia czy niekontrolowanych wybuchach płaczu. Masz podobnie jak ja? Zostań tu proszę ze mną na dłużej :)

Czego możesz spodziewać się po tym blogu?

  • Mam nadzieję i plany na to, aby ten blog był moim, jak i Waszym głosem codzienności. Chcę tu opisywać i wspólnie z Wami rozwiązywać problemy wychowawcze, z jakimi idzie nam się borykać każdego dnia. 
  • Przygotuję wpisy na temat trudności, z jakimi idzie się Wam zmierzyć na co dzień z Dziećmi, Mężami, Partnerami, Teściowymi Sąsiadami, z kim tam chcecie ;). Dlaczego Twoje dziecko płacze, a nie śpi, skoro jest takie zmęczone? Dlaczego kładzie się na podłodze w supermarkecie i udaje, że dostało ataku padaczki i jednocześnie wszedł w niego demon konsumpcjonizmu, a Ty ze łzami w oczach odpierasz nachalny wzrok innych?
    Jak poprawić Twoje relacje z Dzieckiem? Co zrobić żeby czuło się kochane? Czy warto od najmłodszych lat posyłać dziecko do żłobka i przedszkola? W jaki sposób, samodzielnie, w domu możesz rozwijać swoje Dziecko, tak jak zrobiłoby to przedszkole, a nawet lepiej? To tylko niektóre z moich pomysłów. Chętnie dowiem się czego oczekujesz i jaki temat byłby dla Ciebie przydatny.
  • Chcę Wam pokazać i zainspirować w jaki sposób miło i przyjemnie spędzać czas
    z Dziećmi bez zrujnowanego domu, budżetu i Twojego nadszarpniętego zdrowia psychicznego ;) 
  • Stworzę dla Was DIY na to jak np. uszyć własnoręcznie poszewkę na poduszkę, maskotkę, a może i wyprawkę dla Dziecka. Boisz się? Myślisz, że nie potrafisz? Nie martw się, nie jestem mistrzynią igły, czy maszyny. Wystarczy jednak kawałek materiału i chęci, razem damy radę. Zobaczysz, jak uszczęśliwisz swoją Pociechę :) 
  • Pokażę jak niedrogo, ale efektownie przygotować z Dziećmi ozdoby do ich pokoju.
    Kto powiedział, że dekoracje okien, ścian, czy parapetu zarezerwowane są tylko dla przedszkoli?
  • Dam Wam gotowe pomysły na rozwijanie układu psychoruchowego Waszego Dziecka. Brzmi naukowo? Być może, ale to nic innego jak manipulowanie, doświadczanie wszystkimi zmysłami rzeczywistości jaka nas otacza. Gwarantuję, że będzie warto.
  • Chciałabym, w perspektywie zorganizować recenzje książek dla Ciebie, do poczytania "do poduchy", a także bajek, gier i zabawek dla Twoich Dzieci.
    Co warto kupić, czego nie, jakie nowości pojawiają się na rynku, jaka gra,
    czy książka będzie rozwijała zainteresowania i ciekawość Twojego Dziecka.
  • Stworzyłam grupę na Facebooku Mama w domu, https://www.facebook.com/groups/430707327347580/ . Jest to grupa dla takich kobiet jak ja i Ty. Możemy tam plotkować, śmiać się, bawić, radzić i dzielić swoimi doświadczeniami. Jeżeli masz jakiś problem, potrzebujesz pomocy, nie wiesz jak go rozwiązać, napisz do mnie w wiadomości prywatnej, a dodam za Ciebie post całkowicie anonimowo. Być może ktoś jest w podobnym położeniu co Ty, pomoże wyjść Ci z kłopotów,
    lub doda słowa otuchy :) 
To tylko początek. Cały czas myślę, zastanawiam się, szukam tematów które mogłabym poruszyć, co będzie dla Ciebie ciekawe i przydatne. Jeżeli jest coś, co Cię nurtuje, nie możesz znaleźć odpowiedzi, napisz do mnie, chętnie poszukam, opiszę i przedstawię sprawę z różnych perspektyw. Serdecznie zapraszam do lektury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przygody misia z oklapniętym uszkiem - Czesław Janczarski "Miś Uszatek" - recenzja

  Pamiętam czasy, kiedy codziennie, a tak naprawdę raz dziennie o godzinie 19,  w telewizji leciały bajki. Na wieczorynkę czekały ws...